Thursday, June 5, 2008

Sembang Pertama



Ok aku nak tulis apa ek dalam blog ni. Since aku dah ader skolblog.com, so kiranya entri dalam ni aku biarkan diri aku untuk menulis dalam keadaan santai.

Aku akan cakap ape je. Yang paling femes ni fasal harga minyak naik kan? Korang yang sudah berkereta mestila rasa hazab nak mampos sangat biler nak gi isi minyak tu. Matila kao nangis sangat biler isi Rm20 inggit tu macam rm10 je. Terasa beb.

Bagi aku, personally i think katanye, apa yang boleh kita buat? Nak bising? Nak maki? Hah silakan kan... Hasilnya macam tu jugak. Harga pasaran dunia semua naik. Bekalan minyak dah sikit. Permintaan lagi tinggi daripada pengeluaran. Yes, perdagangan aku A1 please. Ketwat. Matila kao.



Haih...nampaknya aku kena saving lagila macam ni. Bak kata kawan aku tu, kalao nak naik harga, naik la. Tapi, gaji kenalah naik kan? Kos sara hidup dah makin tinggi. Lagi-lagi kalao yang duduk di dalam kota Metropolitan ni. Ayat tatahan.

Walaupun aku masih baru dalam alam pekerjaan ni, aku dapat rasa betapa mahalnya harga barang-barang sekarang. Kadang-kadang aku takut nak keluar rumah sebab aku takot kalao-kalao bajet aku lari habis. Pejadahnya jadi beruang sepenuh masa?
Rama-rama terbang-terbang, Terbang-terbang di pohon duri, sama-sama gebang-gebang, Gebang-gebang di petang hari.

Pejadah pantun????!

Neway (wah tak habis lagi ni tulis boleyy), orang tukang baca berita tu dengan seronoknya suruh tukar lifestyle. Kira soh balik ke pangkal jalan hah... soh jimat... jangan ngengada nak peghabis duit gi clubbing katanya. Jual nasi lemak pepagi pon untung hoke. Btw, tempat aku sekarang ni ramai betul jual nasi lemak. Matila persaingan sihat hoke. Orang yang beli pon sihat-sihat kaedahnya. Nanges.

Dah la aku ngarut apekah ini? Jumpa lagi di lain masa. Buhbye!
Layari : www.skolblog.com

Matila iklan! Rasain.

4 comments:

Former Rock Chick said...

Mana aci!

Promote blog sendiri kat sini..

Abah main ngelat!!!!

Tak suke..

Anonymous said...

Biarlah promote.... sekali sekala! wakakak lariiiii~

Anonymous said...

hoh.. aku tak baca lagi entry ni.. tapi aku dah dapat khabar angin mengatakan ade yg promote diri sendiri untuk di cikcur.. huahauha hanj.. sangat taoo... takpe takpe.. ade ubi ada batas, ade hari aku balas..

emiazus machine said...

another blog?... wahhh....chayuk!! chayukk!!!

:: pasni kita racing pakai beskal aje la...huhuh...